
  

  
Slander suit costs radio ex-host, KJFK $455,000 

On-air personality also invaded privacy of Pflugerville woman, jury finds 
 
 
By Keith Paul  
Austin American-Statesman – August 28, 1999 
 
Austin radio station KJFK bills itself as “The First Amendment at its best.  Talk with an 
attitude.”  Some of that talk cost the station and one of its former on-air personalities 
$455,000 this week.  A Travis County District Court jury, in an 11-1 decision 
Thursday, found that Bill Simonson slandered Debby Wilie and invaded her privacy on 
his program, known as “The Huge Show,” on KJFK (98.9 FM) in September and 
October 1997.  
 
He and the station were accused of falsely broadcasting that Wilie, 46, of Pflugerville, 
exposed her breasts during her birthday party at her home and performed “table 
dances” and “lap dances,” according to court documents.  
 
“A lot of my friends heard it, and it was all untrue,” Wilie said Friday.  “It was 
humiliating.  I’ve taught Sunday school.  I’ve never behaved in that manner.  This 
proves that it was wrong and it was untrue and it should have never been said.”  
 
Wilie was listening to Simonson’s show and heard some of the things that were being 
said about her.  Her name was never used on the air in connection with those actions 
– she was referred to as “D” or “Queen D” or “D of the Jungle” – said David 
Dunham, her lawyer.  
 
But Wilie said Simonson’s listeners knew who she was.  Steve Frasier, who worked on 
Simonson’s show, was renting a room from her, and her name had been mentioned 
on the show as Frasier’s landlady.  
 
Wilie said that sometime after Frasier moved in, he made romantic overtures that she 
rebuffed.  Frasier and Wilie’s other tenant were invited to the party.  
 
“He was there.  He knew it wasn’t true,” Wilie said.  
 
When she confronted him about what was said on the radio, Frasier replied that he 
had done it because it was “good radio,” according to court documents filed by 
Dunham.  
 
He said Wilie wanted to sue Frasier as well, but he no longer worked at the station 
and couldn’t be found.  
 
 
 
 



 

 
 
Simonson, who now works for a Chicago radio station, declined to comment Friday, 
referring all questions to KJFK, where he worked for about two years.  KJFK officials 
did not return several calls Friday.  The station is owned by Times-Shamrock broadcast 
group.  
 
KJFK bills itself as targeting adult males from 18 to 44 and says it’s marketed “with a 
`rock format’ mentality, having an aggressive style combined with a highly researched, 
professional presentation of its product,” according to a mission statement on the 
station’s Web site.  
 
KJFK’s attorney, John Beliveau, declined to comment.  
 
Wilie, who works for a state agency in Austin, said she was humiliated and feared that 
she would be fired because of the allegations.  
 
Dunham said she was teased after the broadcasts.  
 
“She went to work, and people started asking her, ‘When are you going to start 
working at Sugar’s?’” he said.  “This wasn’t trash radio about Michael Jordan or 
someone in the public eye.  They were picking on a private citizen.”  
 
Dunham said he wanted to put “trash radio” on trial and enlisted the help of Robert 
Jensen, a University of Texas associate professor of journalism who teaches media law 
and ethics.  
 
“They had not only crossed a line but went so far over the line,” said Jensen, who 
testified at the trial and was a paid consultant on the case.  “I thought the injustice was 
so clear and the need to be remedied so obvious.”  
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


